Spring naar content
Bel ons adviespunt:
(013) 549 86 46

Als u er zelf met de buren niet uitkomt


U kunt Buurtbemiddeling inschakelen als u met uw buren naar oplossingen wilt zoeken. Of als u tips wilt krijgen bij een (dreigend) conflict. Buurtbemiddeling kan ook bij een meningsverschil tussen groepen ingezet worden. Of tussen een individu en een groep. Buurtbemiddelaars werken overdag, maar ook ‘s avonds en in het weekend. 

Buurtbemiddeling gaat als neutrale partij met u en uw buren om de tafel zitten. Samen werkt u aan een oplossing die voor iedereen acceptabel is. Soms is één gesprek al voldoende om het contact te herstellen en tot afspraken te komen. Buurtbemiddeling gaat vertrouwelijk om met uw gegevens en de informatie die u deelt in de gesprekken. Deelname aan Buurtbemiddeling is op vrijwillige basis en bovendien gratis. 

Waarvoor kunt u Buurtbemiddeling inschakelen?


U kunt Buurtbemiddeling inschakelen als u overlast ervaart van uw buren, bijvoorbeeld door:
• harde muziek of andere geluiden
• huisdieren
• parkeren
• pesterijen
• rommel of stank
• overhangende takken of erfafscheiding

De coördinator Buurtbemiddeling bepaalt of uw situatie geschikt is om te bemiddelen. Een voorwaarde is bijvoorbeeld dat u bereid bent om met uw buren te praten over mogelijke oplossingen.

Hoe werkt Buurtbemiddeling?


Buurtbemiddeling werkt met gemotiveerde en betrokken vrijwilligers die zijn opgeleid tot buurtbemiddelaar. Zij vellen geen oordeel, zijn onpartijdig, flexibel, geduldig, kunnen overtuigen en zijn bovenal goede luisteraars. Ze worden aangestuurd door de coördinator Buurtbemiddeling van ContourdeTwern.

De werkwijze is als volgt:
• U meldt uw klacht bij de coördinator Buurtbemiddeling.
• Als uw situatie geschikt is om te bemiddelen, stelt de coördinator een team samen van twee bemiddelaars.
• Er volgt een gesprek met u en de twee buurtbemiddelaars.
• Op uw verzoek nemen de bemiddelaars daarna contact op met uw buren om hun verhaal te horen.
• Als beide partijen willen meewerken, vindt op een neutrale locatie een gezamenlijk gesprek plaats. Onder begeleiding van de bemiddelaars zoekt u samen met uw buren naar een oplossing. Gemaakte afspraken worden op verzoek vastgelegd in een intentieverklaring.
• Na een aantal weken nemen de bemiddelaars of coördinator contact met beiden op om te horen hoe het gaat.

Buurtbemiddeling is maatwerk. Bel of mail gerust voor informatie

Contact

Kijk voor de lokale contactgegevens hieronder of bel met het AdviesPunt, (013) 549 86 46, geopend van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur -17.00 uur.

  Vind hier de contactpersoon in jouw gemeente

06 82362390

buurtbemiddelingalphen-chaam@contourdetwern.nl

0411 65 58 99

buurtbemiddelingboxtel@contourdetwern.nl

013 549 86 46

buurtbemiddelingtilburg@contourdetwern.nl

06 251 54 201

buurtbemiddelingheusden@contourdetwern.nl 

06 82362390

buurtbemiddelingwaalwijk@contourdetwern.nl

013 549 86 46

buurtbemiddelingoisterwijk@contourdetwern.nl

06 82362390

buurtbemiddelingdongen@contourdetwern.nl

06 82362390

buurtbemiddelingbaarle-nassau@contourdetwern.nl

06 82362390

buurtbemiddelinggilze-rijen@contourdetwern.nl

013 549 86 46

jannekequirijnen@contourdetwern.nl

carolinedeclerck@contourdetwern.nl

013 534 91 91

infogoirle@contourdetwern.nl

carolinedeclerck@contourdetwern.nl

Uitgelicht

“Het is hard werken maar we krijgen er veel voor terug. Het clubje waar we dit mee doen is gezellig en zijn inmiddels goede vrienden”